Ο Φασισμός του Σώματος και η Αναγνώριση Προσώπων: Συνεργοί στο Έγκλημα"
«Η Νέα Φυτεία: Πώς ο φασισμός του σώματος του 21ου αιώνα και το ψηφιακό πανοπτικό μας υποδουλώνουν όλους»
Σας ευχαριστώ θερμά για το ενδιαφέρον σας και την αναδημοσίευση των άρθρων μου. Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα αν, κατά την κοινοποίηση, σ̲υ̲μ̲π̲ε̲ρ̲ι̲λ̲α̲μ̲β̲ά̲ν̲α̲τ̲ε̲ ̲κ̲α̲ι̲ ̲τ̲ο̲ν̲ ̲σ̲ύ̲ν̲δ̲ε̲σ̲μ̲ο̲ ̲(̲l̲i̲n̲k̲)̲ ̲τ̲ο̲υ̲ ̲ά̲ρ̲θ̲ρ̲ο̲υ̲ ̲μ̲ο̲υ̲. Αυτό όχι μόνο αναγνωρίζει την πηγή, αλλά επιτρέπει και σε άλλους να ανακαλύψουν περισσότερο περιεχόμενο. Η υποστήριξή σας είναι πολύτιμη για τη συνέχιση της δουλειάς μου.
Απόδοση στα ελληνικά: Απολλόδωρος - Rusere Shoniwa | 27 Απριλίου 2026

Δύο φαινομενικά άσχετα γεγονότα συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στη βρετανική νομοθεσία. Ωστόσο, υπό το πρίσμα της αυξανόμενης αυταρχικής περιφρόνησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και της ακόρεστης όρεξης της άρχουσας τάξης για έλεγχο της συμπεριφοράς του πληθυσμού, τα γεγονότα αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.
Ο φασισμός του σώματος στον 21ο αιώνα
Το πρώτο γεγονός προανήγγειλε την επιστροφή των φασιστών του σώματος, αναζωογονημένων μετά την εξαιρετική τους επίδοση στο σπάσιμο των παραθύρων του Overton κατά τη διάρκεια της ψυχολογικής επιχείρησης του κορονοϊού. Να θέσουν ολόκληρο τον πλανήτη υπό κατ’ οίκον περιορισμό και να εξαρτήσουν την απελευθέρωσή του από τη συναίνεση σε ιατρικά πειράματα; Πράγμα επιστημονικής φαντασίας πριν από το 2020, αλλά νέα κανονικότητα μετά το 2021.
Αφού ανάγκασαν με επιτυχία τον πληθυσμό να παραδώσει τα σώματά του στο ιατρικό κατεστημένο, πώς οι μανιακοί του ελέγχου ικανοποιούν την ανάγκη τους όταν οι ίδιοι και ο πληθυσμός έχουν κουραστεί από την πανδημία; Ψηφίζουν έναν νόμο για να εμποδίσουν τους ανθρώπους να βάζουν πράγματα μέσα στο σώμα τους. Πρέπει να πάρεις το mRNA, αλλά δεν πρέπει να πάρεις τη νικοτίνη. Το σώμα σου δεν είναι δικό σου, και αν νόμιζες ότι ήταν, το Κράτος μόλις σου έστειλε ένα σημείωμα για να σου υπενθυμίσει ότι ανήκει στον Βασιλιά, διότι πρόκειται να θέσει τη βασιλική του σφραγίδα στο Νομοσχέδιο για τον Καπνό και τα Ηλεκτρονικά Τσιγάρα, το οποίο απαγορεύει τις πωλήσεις καπνού σε οποιονδήποτε γεννηθεί την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2009.
Η απαγόρευση είναι ύπουλη για λόγους που θα είναι προφανείς σε όποιον κατανοεί το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου στη σωματική αυτονομία. Για να κατανοήσουμε τη σοβαρότητα αυτού που έχει γίνει από το 2021 έως σήμερα, πρέπει να στραφούμε στην πιο ακραία μορφή φασισμού του σώματος που έχει υπάρξει στην ιστορία – τη δουλεία. Το σώμα του σκλάβου ήταν κυριολεκτικά ιδιοκτησία του αφέντη του, για να χρησιμοποιείται όπως έκρινε ο αφέντης, και στη συνέχεια να απορρίπτεται ή να πωλείται κατά την κρίση του αφέντη. Σε μια κλίμακα από το 0 έως το 10, ο βαθμός σωματικής αυτονομίας που είχε ο σκλάβος ήταν μηδέν.
Είτε εσύ και μόνο εσύ κατέχεις το σώμα σου, είτε όχι. Αν όχι, τότε κάποιος άλλος το κατέχει, ή τουλάχιστον έχει μερίδιο σε αυτό. Και αυτό σε καθιστά σκλάβο.
Όσοι αρνούνται ότι τα υποχρεωτικά «εμβόλια» ή οι περιορισμοί στη χρήση καπνού, ή οποιουδήποτε άλλου ναρκωτικού για αυτό το θέμα, από ενήλικες αποτελούν μορφή δουλείας, θα βάσιζαν πιθανότατα την άρνησή τους στη σοβαρότητα της δέσμευσης. Σε αυτό θα έλεγα: δεν σας έχουν μεταφέρει με το ζόρι σε μια φυτεία για να δουλέψετε παρά τη θέλησή σας, αλλά το θεμελιώδες δικαίωμα της σωματικής αυτονομίας έχει παραβιαστεί. Η αρχή της παραβίασης δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση, αλλά το πού βρίσκεται αυτή η παραβίαση στο φάσμα. Και αν αποδεχτείς αυτή την παραβίαση με το σκεπτικό ότι δεν σε επηρεάζει, τότε ετοιμάσου για παραβιάσεις που θα μας οδηγήσουν ολοένα και πιο ψηλά σε αυτό το φάσμα της δουλείας μέχρι να βρεθούμε σε κάποιου είδους φυτεία. Νομίζω ότι το αποκαλούν «έξυπνη πόλη».
Μην έχετε αυταπάτες, αν είστε 17 ετών (και τεσσάρων μηνών) σήμερα, το Westminster μόλις αποφάσισε ότι δεν είστε πλέον ελεύθεροι να αποφασίζετε τι μπορείτε να κάνετε με το σώμα σας, ακόμη κι αν η απόφασή σας δεν επηρεάζει κανέναν εκτός από εσάς. Θα ασχοληθώ σε λίγο με το λανθασμένο επιχείρημα ότι η απόφαση κάποιου να καπνίσει μπορεί να επηρεάσει το NHS, αφού οι φασίστες έχουν πάντα ένα άλλοθι, και το NHS έχει χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία για αυτόν τον νόμο. Και επικαλούνται τη συνηθισμένη πρόφαση ότι νοιάζονται για την υγεία της Βρετανίας.
Η παραβίαση της σωματικής αυτονομίας αποτελεί περισσότερο από επαρκή λόγο για να αντιταχθούμε σε αυτόν τον νόμο, και θα μπορούσα να σταματήσω εκεί. Αλλά ας εξετάσουμε την αυθαίρετη φύση του νόμου. Ο νόμος είναι τόσο αυθαίρετος που βασίζεται στην ημερομηνία γέννησής σου. Αν γεννηθήκατε πριν από το 2009, μπορείτε να αγοράσετε καπνό. Αν γεννηθήκατε μετά το 2008, δεν μπορείτε. Υπάρχει ένας όρος για τους νόμους που ισχύουν για κάποιους στη χώρα αλλά όχι για άλλους, και αυτός ο όρος είναι μεροληπτικοί. Έτσι, πέρα από το ότι αποτελεί παραβίαση της σωματικής αυτονομίας, πρόκειται για έναν μεροληπτικό νόμο που βασίζεται αποκλειστικά στην ηλικία.
Οι μεροληπτικοί νόμοι είναι ταυτόχρονα δειλοί και διχαστικοί, και αυτός δεν διαφέρει. Αναγνωρίζοντας το θεμελιώδες κακό που ενυπάρχει σε αυτόν τον νόμο, γνώριζαν ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να επιβληθεί αν τον επέβαλλαν σε ολόκληρο τον πληθυσμό, γι’ αυτό αποφάσισαν να εφαρμόσουν τον φασισμό του σώματος ύπουλα. Όσοι δεν επηρεάζονται είναι η πλειοψηφία. Έχουν στοχοποιήσει μια μειονότητα, όχι μόνο με καθαρά δημογραφικούς όρους, αλλά και από τον αριθμό των καπνιστών εντός αυτής της δημογραφικής ομάδας. Αλλά θα πρέπει όλοι να διαμαρτυρηθούμε γιατί, λοιπόν, πρώτα ήρθαν για τους καπνιστές, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν καπνιστής…
Προκαλεί διχασμό για προφανείς λόγους. Οι «κρυφοκοιτάζοντες» θα χαίρονται που έχουν μια νέα ευκαιρία να καταδώσουν κάποιον, ενώ ο αστυνόμος Plod, ο ατρόμητος καταπολεμητής του εγκλήματος που απολαμβάνει να συλλαμβάνει τυφλούς επειδή διαμαρτύρονται για τη γενοκτονία, μπορεί πλέον να πλησιάζει τους καπνιστές για να ζητήσει την ταυτότητά τους.
Το νομοσχέδιο είναι επίσης δειλό, διότι η νόμιμη ηλικία για την αγορά καπνού είναι τα 18 έτη, και αυτό το νομοσχέδιο απευθύνεται σε ολόκληρη μια ηλικιακή ομάδα που θα επηρεαστεί μόνο του χρόνου όταν κλείσει τα 18. Δεν μπορούν να αντιταχθούν τώρα, επειδή είναι ανήλικοι και δεν επιτρέπεται νόμιμα να καπνίζουν, και μέχρι τη στιγμή που μπορεί να θελήσουν να αντιταχθούν, θα είναι πολύ αργά – ο νόμος έχει περάσει. Έτσι, οι δειλοί στο Westminster διάλεξαν καυγά, αλλά μόνο με μια μειονότητα που δεν βρίσκεται ακόμη στην ηλικία όπου μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της και να επαναστατήσει. Διαίρει και βασίλευε.
Είναι επίσης αυθαίρετος λόγω του τι επέλεξαν να απαγορεύσουν και τι όχι. Αν η «ανακούφιση της μακροπρόθεσμης πίεσης στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και η οικοδόμηση μιας πιο υγιούς Βρετανίας» είναι τα άλλοθι για αυτόν τον φασισμό, τότε τι σκοπεύουν να κάνουν με τα πρόχειρα φαγητά, το αλκοόλ, τα σπορέλαια, τη γλυφοσάτη, τα μικροπλαστικά, το φθόριο στο νερό, ή οποιαδήποτε από τις εκατοντάδες άλλες διατροφικές προσλήψεις, εκούσιες και ακούσιες, που προκαλούν «πίεση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας» και γενικά μας κάνουν λιγότερο υγιείς. Πράγματι, τι σκοπεύουν να κάνουν για την ιατρογενή βλάβη που προκαλείται από την ίδια την υπηρεσία υγείας; Ενώ δεν φαίνεται να υπάρχουν οριστικές μελέτες για την ιατρογενή βλάβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκτιμάται ότι είναι η τρίτη κύρια αιτία θανάτου στις ΗΠΑ. Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι φυσικά – απολύτως τίποτα.
Περισσότερες αποδείξεις της αυθαίρετης φύσης αυτής της απαγόρευσης προέρχονται από μια ανάλυση που πραγματοποίησε ο Dr Philip McMillan σε όχι λιγότερες από 186 εκατομμύρια εισαγωγές σε νοσοκομεία του NHS από το 2016 έως το 2025. Όλες οι ηλικιακές ομάδες παρουσίασαν δραματικές αυξήσεις στις ηπατικές παθήσεις που κυμαίνονταν από αύξηση 94,7% για την ηλικιακή ομάδα 0 – 17 ετών, έως 171,1% για την ηλικιακή ομάδα 60 – 64 ετών. Εν τω μεταξύ, η The Guardian ανέφερε τον Δεκέμβριο του 2025 ότι η κατανάλωση αλκοόλ στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησε η συλλογή δεδομένων το 1990. Μία εικασία και κανένα έπαθλο για το πού το πάω με αυτό…
Παιδιά που παρουσιάζουν αύξηση 94,7% στις ηπατικές παθήσεις; Ο κορονοϊός φυσικά μετέτρεψε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο στη μεγαλύτερη σκηνή εγκλήματος στην ιστορία, και ακόμη και ο Επιθεωρητής Clouseau, αν ήταν ζωντανός, θα ένιωθε υποχρεωμένος να προσθέσει τα «εμβόλια» στη λίστα των υπόπτων όταν εξετάζει αυτά τα φρικτά στατιστικά. Βασιζόμενος σε μια επιστημονική ανάλυση και επικαλούμενος μια αύξηση 84% στην επίπτωση καρδιακών θανάτων σε άνδρες 18 – 39 ετών εντός 28 ημερών από τη χορήγηση ενός εμβολίου για τον κορονοϊό, ο Γενικός Χειρουργός της Florida συνέστησε πράγματι στους νεαρούς άνδρες να μην λαμβάνουν τα εμβόλια για τον κορονοϊό.
Μην κρατάτε την ανάσα σας αν περιμένετε τους μανιακούς του ελέγχου στο Westminster να ξεκινήσουν μια μελέτη για το αν τα «εμβόλια» μπορεί να συμβάλλουν σε μια αύξηση κατά 94% στις εισαγωγές παιδιών στο NHS για ηπατικές παθήσεις.
Η ιδέα ότι αυτοί οι άνθρωποι νοιάζονται για την υγεία σου είναι γελοία και προσβλητική για τη νοημοσύνη μας. Πόσο ηλίθιος θα έπρεπε να είσαι για να δεχτείς να σου λένε πώς να ζεις άνθρωποι τόσο στερημένοι φαντασίας, που επέλεξαν μια καριέρα στην οποία το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να μπαίνουν σε ένα κτίριο για να ψηφίσουν νομοσχέδια που δεν έχουν διαβάσει, επειδή τους λέει πώς να ψηφίσουν ο διευθυντής ή η διευθύντρια τους – ο αρχηγός του κόμματος. Πρόκειται για ανθρώπους των οποίων η δουλειά συνίσταται στο να μην σκέφτονται με δική τους πρωτοβουλία. Πρόκειται για ανθρώπους που δεν ήθελαν ποτέ να φύγουν από το σχολείο και, όπως λέει η παροιμία, ζουν με πάνες για ενήλικες εις βάρος μας. Όχι μόνο νιώθουν έξαψη όταν τους λένε τι να κάνουν και τι να σκέφτονται, αλλά αντλούν εξίσου μεγάλη ευχαρίστηση από το να μεταβιβάζουν τις οδηγίες που λαμβάνουν σε όλους εμάς τους υπόλοιπους.
Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταλήγουν στο νοσοκομείο επειδή θα μπορούσαν να είχαν κάνει καλύτερες επιλογές όσον αφορά κάποια πτυχή του τρόπου ζωής ή της υγείας τους. Τα νοσοκομεία υποτίθεται ότι αποτελούν ένα δίχτυ συμπόνιας για τα ανθρώπινα λάθη και τις αδυναμίες. Δεν προορίζονταν να εξυπηρετούν πρωτίστως τους σοφούς και τους υγιείς, οι οποίοι αποτελούν σήμερα —και ίσως πάντα αποτελούσαν— μια μειοψηφία του πληθυσμού. Αυτή η απόφαση δεν ελήφθη με σκοπό να «ανακουφίσει τη μακροπρόθεσμη πίεση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας». Ο καλύτερος τρόπος για να ανακουφιστεί η πίεση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, διατηρώντας παράλληλα τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια, είναι περισσότερο και καλύτερο προσωπικό, περισσότερα νοσοκομεία και λιγότερη γραφειοκρατία.
Μια ακόμη ύπουλη πτυχή αυτού του αηδιαστικού νόμου είναι η επέκταση της απαγόρευσης σε όλα τα προϊόντα νικοτίνης, τα οποία ορίζονται ως «οποιαδήποτε ουσία που περιέχει νικοτίνη και προορίζεται να εισέλθει στο ανθρώπινο σώμα». Αυτό θα περιλαμβάνει τσίχλες, σακουλάκια και επιθέματα νικοτίνης.
Οποιαδήποτε ουσία λαμβάνεται σε υπερβολική ποσότητα είναι πιθανό να έχει αρνητικές επιπτώσεις, αλλά η ίδια η νικοτίνη δεν είναι σε καμία περίπτωση τοξική ή επιβλαβής ουσία. Αντίθετα, η έρευνα δείχνει πλέον ότι έχει γνωστικές θεραπευτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μετά τον καπνό, η μελιτζάνα περιέχει τα υψηλότερα επίπεδα νικοτίνης. Η φύση έχει παράσχει μια θεραπεία για σχεδόν τα πάντα εκτός από τον θάνατο, και η κορονοϊική τρέλα που όριζε ότι η μόνη λύση σε έναν ιό του κοινού κρυολογήματος ήταν μια συνθετική «ακίδα πρωτεΐνης» κατασκευασμένη από τον άνθρωπο, έχει δώσει δικαίως ώθηση στο εναλλακτικό κίνημα υγείας. Λοιπόν, τι στο καλό σκαρώνουν με αυτή την τελευταία απαγόρευση της νικοτίνης για τους κοινούς θνητούς;
Εν πάση περιπτώσει, αν καταφέρουν να επιβάλουν αυτόν τον νόμο, θα προσθέσουν πολλές άλλες αυθαίρετες απαγορεύσεις που εξυπηρετούν τα σχέδια ολιγαρχικού ελέγχου και είναι επιβλαβείς για την υγεία μας. Σε περίπου μια δεκαετία από τώρα, δεν θα σας επιτρέπεται να καταναλώνετε κρέας ή γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά θα πρέπει να καταναλώνετε έναν ορισμένο αριθμό μικροοργανισμών, επειδή… κλιματική αλλαγή, βιωσιμότητα, η τελευταία μανία για τους ιούς, η διάσωση της Γαλάζιας Φάλαινας… καταλαβαίνετε τι εννοώ.
Αυτό το θανάσιμο βέλος στοχεύει όλους μας. Απλά δεν έχει βρει ακόμη στόχο. Αλλά θα βρει, αν δεν το σταματήσουμε.
Ζωντανή αναγνώριση προσώπων
Το δεύτερο γεγονός ήταν η ανακοίνωση από τη Μητροπολιτική Αστυνομία ότι οι κάμερες αναγνώρισης προσώπων θα εγκατασταθούν σε όλη τη χώρα μετά από μια ανεπιτυχή προσφυγή στα ανθρώπινα δικαιώματα για την ευρεία χρήση τους.
Η ηλεκτρονική επαλήθευση της ηλικίας έχει ήδη ξεκινήσει και εντείνεται. Το σενάριο που ανέφερα παραπάνω, στο οποίο ο αστυνόμος Plod διασκεδάζει σταματώντας καπνιστές για έλεγχο ταυτότητας, είναι απίθανο να συμβεί. Τουλάχιστον όχι βραχυπρόθεσμα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το νομοσχέδιο φαίνεται να ποινικοποιεί μόνο την πώληση προϊόντων καπνού και ηλεκτρονικού τσιγάρου σε άτομα που γεννήθηκαν μετά το 2008. Επομένως, δεν μου είναι σαφές αν κάποιος στον οποίο έχει απαγορευτεί η αγορά προϊόντων καπνού και νικοτίνης, αλλά ο οποίος συλλαμβάνεται να τα κατέχει, μπορεί να αντιμετωπίσει κατηγορίες. Ωστόσο, το νομοσχέδιο προβλέπει ένα ευρύ φάσμα μέτρων επιβολής του νόμου, το οποίο περιλαμβάνει «τη λήψη άλλων μέτρων με σκοπό τη μείωση της συχνότητας τέτοιων αδικημάτων». Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, αποτελεί επίσης αδίκημα η αγορά καπνού για λογαριασμό ατόμου που γεννήθηκε μετά το 2008.
Θα μπορούσαν τέτοια μέτρα να περιλαμβάνουν τη μαζική χρήση καμερών αναγνώρισης προσώπου; Αν ναι, και αν είστε ένας από εκείνους που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν νόμιμα προϊόντα καπνού, τι μπορεί να κάνει η αστυνομία αν σας πιάσει να καπνίζετε, όπως καταγράφεται από τις δημόσιες κάμερες παρακολούθησης; Υποθέτω ότι θα το μάθουμε του χρόνου.
Αυτό που είναι σαφές είναι ότι σκέφτονται νέους τρόπους για να μας προετοιμάσουν να αποδεχτούμε ότι τα σώματά μας ανήκουν στο Κράτος, και το ψηφιακό πανοπτικό έγινε μόλις πολύ πιο παρεμβατικό. Μας παρακολουθούν. Παντού. Όσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από το 1984, τόσο πιο κοντά φτάνουμε σε αυτό.
Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, μοιραστείτε το, εγγραφείτε για να λαμβάνετε περισσότερο περιεχόμενο και αν θέλετε να στηρίξετε το συνεχές έργο μου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο.
— Δικτυογραφία:
Body Fascism and Facial Recognition: Partners in Crime





